ами спілкувався начальник відділу адміністрування податку на прибуток Ігор Юрійович Івахів. Найактуальніші питання та відповіді на них пропонуємо вашій увазі.
Подання декларації з податку на прибуток: деталі
Доходи підприємства за останній річний звітний податковий період перевищують 10 млн. грн., але за результатами 2012 р. підприємство не отримало прибутку. Який порядок подання декларації з податку на прибуток, якщо за результатами I кварталу 2013 р. отримано прибуток?
Варто мати на увазі, що платник податку, який за підсумками минулого звітного року не отримав прибутку або ж отримав збиток, податкові зобов'язання не нараховував і не мав базового показника для визначення авансових внесків у наступному році, а за підсумками I кварталу отримує прибуток, то він має подавати податкову декларацію за перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року та за звітний (податковий) рік для нарахування та сплати податкових зобов'язань. Це визначено п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.
Отже, у разі якщо платник податку не мав базового показника для визначення розміру авансових внесків, то декларація з податку на прибуток подається за підсумками 2013 р.
У разі якщо за I квартал 2013 р. отримано прибуток, то для нарахування та сплати податкових зобов'язань слід подати декларацію з податку на прибуток за перше півріччя, три квартали та за звітний рік.
Співпрацюєте з спрощенцями - маєте право на витрати
Наше підприємство перебуває на загальній системі оподаткування, при цьому ми придбаємо будматеріали, послуги у приватних підприємців. Роз'ясніть, з якими групами підприємців, що сплачують єдиний податок, можемо працювати, щоб отримати право на податкові витрати і якими документами підтверджують такі витрати?
Відповідно до ст. 1 Закону України від 04.11.2011 р. № 4014-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності" з 01.01.2012 р. з Податкового кодексу виключено пп. 139.1.12 п. 139.1 ст. 139, згідно з яким до складу витрат не відносились витрати, понесені у зв'язку з придбанням товарів (робіт, послуг) та інших матеріальних і нематеріальних активів у фізичної особи — підприємця, що сплачує єдиний податок (крім витрат, понесених у зв'язку з придбанням робіт, послуг у фізичної особи — платника єдиного податку, яка здійснює діяльність у сфері інформатизації).
Отже, з січня минулого року платники податку на прибуток на загальних підставах можуть формувати витрати за операціями з підприємцями — платниками єдиного податку всіх груп. Для підтвердження таких витрат необхідна наявність первинних документів, оформлених відповідно до вимог, встановлених ст. 9 Закону України від 16.07.99 р. № 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та інших документів, визначених кодексом.
Касові апарати - з модемами
Наше підприємство здійснює діяльність на загальній системі із застосуванням реєстратора розрахункових операцій, термін використання якого закінчується через рік. Як нам бути із модернізацією РРО?
З січня цього року для суб'єктів господарювання, які у своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій, змінено порядок подання звітності. Замість подання звітів на паперових носіях один раз на місяць, інформація про використання РРО має подаватись до податкових органів через Інтернет.
Відповідальність за неподання звітності про використання РРО в електронному вигляді настає з 1 липня 2013 року. Тобто фактично для модернізації касової техніки залишилися лічені дні.
Для того, аби виконати законодавчі вимоги, існує два шляхи. Перший - це придбати РРО нового покоління, а другий - допрацювати діючу касову техніку з приєднанням до неї відповідних модемів для передачі даних.
Тому, не зволікайте, звертайтесь до виробників зазначених РРО або центрів сервісного обслуговування з питань підключення зовнішніх модемів та доопрацювання внутрішнього програмного забезпечення РРО.
За матеріалами телефонного сеансу „гаряча” лінія Тернопільської об'єднаної ДПІ