В сусідніх із Тернополем обласних центрах почалася "епідемія" росту тарифів. Незважаючи на опір населення, подекуди - опір депутатів, міськвиконкоми голосують за непопулярні рішення. Причини незручних кроків влади - ріст цін на електроенергію, пальне, запчастини тощо.
В Луцьку тамтешній директор КП "Луцькводоканалу" поскаржився на те, що нинішній тариф на воду є збитковим. Ціна електроенергії, за його словами, яку було враховано в діючих розцінках, становила 1,30 грн за кіловат-годину, а на сьогодні вона зросла до 1,80 грн. Вплинули на ріст інші складові процесу постачання води. Відтак луцький водоканал подав документи в Нацкомісію з регулювання тарифів документи, аби та затвердила їх. Тож мешканцям Луцька пропонують платити 11,46 грн за кубометр води.
У третій декаді липня взялися за перегляд тарифів в Ужгороді. Там профільна комісія провела засідання, де розглянула питання тарифів на перевезення пасажирів в міському транспорті. За те, щоб підняти ціну на проїзд в ужгородських маршрутках до чотирьох гривень, проголосувало семеро членів комісії. Таким чином, цю пропозицію подадуть на розгляд міськвиконкому. Є велика ймовірність, що тариф таки затвердять. Тож мешканці Ужгорода платитимуть на гривню більше за проїзд.
Не відстають у цьому проблемному питанні й Чернівці. Там розгорівся скандал із можливим підняттям тарифів на проїзд у маршрутках. Міський голова і виконком хочуть із 1 вересня підняти ціну до 3,5 гривень. Депутати виступили проти.
“Тарифна лихоманка” захопила й Івано-Франківськ. Уже з 25 серпня там проїзд у тролейбусах подорожчає до 2 гривень. Ініціював цей крок директор тамтешнього комунального підприємства “Електроавтотранс”. Пояснює це тим, що зросла вартість електрики. До того ж, навіть після підняття тарифу ціна не стане економічно обгрунтованою. Важко уявити, скільки б тоді коштував проїзд…
Тернопіль не піддається усім тарифним “скачкам”. В нас зробили ставку на електротранспорт. Тепер мова про чергове підняття тарифів на проїзд не йде. Адже “маршрутчикам” не хочеться втрачати ринок перевезень повністю. У той же час міській владі вдалось знайти кошти, щоби підтримувати тролейбусний парк і навіть оновлювати його. Заплановано придбати нові тролейбуси та прокласти нові лінії. Це економія на ремонті, а також на згаданій електроенергії.