Для відтермінування модернізації касової техніки немає законодавчих підстав

25 Чер 2013 / 14:09 | 5 коментарів | Переглядів: 3037

касовий апарат

Обов'язкове подання суб'єктами господарювання до територіальних органів Міндоходів дротовими або бездротовими каналами зв'язку електронних копій прозрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які містяться на контрольній стрічці в памяті РРО, передбачено нормами Закону України “Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”. На адаптацію до нових умов роботи підприємцям було відведено півроку - до 1 липня 2013 року. До цього часу штрафи за помилки, допущені при експлуатації нової технології, не нараховуються. Надалі, за порушення певних вимог, для суб'єктів господарювання вищеназваним законом передбачено фінансові санкції у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (на нинішній день - 170 грн.) за кожне таке порушення. Тому, телефонний сеанс „гаряча лінія” Тернопільської об'єднаної ДПІ, який був присвячений цій темі, супроводжувався шквалом питань, адже на календарі - 20 червня, і відповіді можна було отримати від заступника начальника інспекції Василя Тарасовича Кравця. Вашій увазі пропонуємо найактуальніші питання-відповіді прямого зв'язку.

- Василю Тарасовичу, чи правда, що з 1 липня відтермінують на рік обов'язок подавати звітність по РРО в електронному вигляді та модернізацію касових апаратів. Чи правда, що є і відповідний законопроект?

- Ви, мабуть, маєте на увазі проект Закону України від 30 травня „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з ухваленням Податкового кодексу України”, у якому йдеться про відстрочення настання відповідальності за таке неподання. Однак, це лише проект. Безумовно, у Міністерстві доходів і зборів готові відстрочити застосування штрафів за своєчасно немодернізовані касові апарати, але відмовлятися від даної системи контролю не маємо наміру. Адже головна ідея - не штрафи, а дистанційне здійснення контролю грошових операцій.

- Але ж податківці і до цього часу могли різними шляхами контролювати виторги, навіть проводячи відповідні перевірки?

- Якраз, ми і прагнемо якомога менше через перевірки втручатись у процес ведення бізнесу. Вважаю, що використання електронної контрольної стрічки призведе до значного скорочення перевірок платників податків. Адже, шляхом елементарного щоденного моніторингу виторгів точок сфери торгівлі, громадського харчування чи надання послуг, можна відокремити той прошарок бізнесу, який ухиляється від реального оприбуткування виручки. Відпадає потреба турбувати законослухняних платників.

- Стосовно того, що держава через контролюючі служби повинна відслідковувати реальні виторги - зрозуміло. А чи буде хоч якась користь з цього самим підприємцям?

- Як ви знаєте, на сьогоднішній день суб'єкти господарювання, які використовують РРО, щомісячно подають до податкових органів звітність, пов'язану із застосуванням РРО на паперових носіях. Вона формується на підставі контрольних стрічок, які повинні щоденно друкуватись у паперовому вигляді і зберігатись протягом 3-х років. Крім цього, щоденно, також друкуються фіскальні звітні чеки (Z - звіти), які теж зберігаються впродовж вказаного терміну. Як ви розумієте, це - кілометри паперових касових стрічок, за незбереження яких передбачена відповідальність в сумі 170 грн. за відсутність лише однієї такої стрічки, та 340 грн. - за відсутність Z - звіту. Законодавча норма позбавить бізнес необхідності закуповувати і зберігати такі паперові носії інформації.

Хіба це не переваги? Згадаймо минулі роки, коли для великих платників податків при прийнятті звітності створювали так-звані „зелені коридори”, коли були випадки великих черг і при цьому запровадження електронної звітності платниками теж сприймалось не зовсім охоче. Зараз більш як 98 відсотків тільки платників ПДВ ці часи згадують з посмішкою, адже вони забули що таке паперова звітність чи ходіння з кабінету в кабінет. У будь-яку годину дня і ночі, у зручний для підприємця, а не чиновника, час відправляється електронна звітність.

Хочу зауважити, що зазначені норми не вводять якихось особливих додаткових обов'язків для СГД, окрім, звичайно, певних грошових витрат на переобладнання чи купівлю нових РРО, а лише змінюють старий порядок подання звітності.

- Я певний час не здійснював діяльності, касовий апарат не був задіяний. Що зараз з ним робити, щоб не порушити законодавчі вимоги?

- Якщо плануєте відновити господарську діяльність, то для Вас існує два способи виконання вимог законодавства. Перший - це придбати реєстратор розрахункових операцій нового покоління, що створює контрольну стрічку в електронній формі та містить вбудований модем. Другий - доопрацювати існуючу касову техніку шляхом приєднання до неї відповідного модема для передачі звітної інформації.

Хочу зазначити, що Державний реєстр РРО постійно оновлюється. Так, Наказом Міндоходів України від 04.06.2013р. №144 затверджено Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій у новій редакції. З повним переліком РРО, які включені до Державного реєстру можна ознайомитись на веб-порталі Міндоходів та у Центрах сервісного обслуговування.

Вам як власнику наявної касової техніки потрібно звернутись до одного з таких Центрів, щоб вирішити, чи дана модель може бути модернізована, а чи потрібно придбати нову. Також, необхідно пам'ятати, що усі нові та модернізовані РРО повинні обов'язково пройти первинну реєстрацію та підключення до Системи зберігання і збору даних від РРО Міндоходів України за технологією Національного банку України. Це будуть робити Центри сервісного обслуговування РРО.

Теги →

Розповсюдити

Використання матеріалів сайту дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на сайт t-v.te.ua.

Редакція газети «Тернопіль вечірній» (t-v.te.ua) може не розділяти точку зору авторів статей і відповідальності за зміст перепублікованих матеріалів не несе.