Сергій Надал: «У роботі ЖЕКу головне, як її оцінюють люди»

31 Бер 2016 / 01:27 | Переглядів: 1175

Надал про жеки

З 1 липня 2016 року з нашого вжитку може зникнути таке звичне слово “ЖЕК”. Такі вимоги чергового етапу реформи житлово-комунального господарства України і міська влада вже анонсує підготовчі заходи, проте обіцяє залишити незмінним принцип оцінки роботи комунальників.

На переконання міського голови Сергія Надала головним має залишатися принцип, коли саме мешканці будинків обирають і оцінюють якість структури, яка їх обслуговує.

Про це йшлося зокрема і під час зустрічі з нагоди відзначення Дня працівників житлово-комунального господарства та побутового обслуговування населення. Сергій Надал відзначив особливу роль працівників ЖКГ у господарстві міста. Адже вони найближче до людей, найчастіше саме до них звертаються зі своїми проблемами. Однак така тісна співпраця комунальників із громадою зумовлює і той факт, що мешканці доволі часто скаржаться на роботу ЖЕКів. Тому, як сказав міський голова, у роботі обслуговуючих структур найголовніше це те, як твою роботу оцінять люди.

Варто зазначити, що цим принципом Сергій Надал користувався одразу після обрання ще на перший термін. При цьому це не була голослівна критика. Міський голова у прямому розумінні цих слів обійшов усі ЖЕКи міста. Безперечно, що були виявлені проблеми, але одночасно було запроваджено механізм, котрий дозволив людям контролювати якість роботи житлово-експлуатаційних підприємств.

Врізка: Конкуренція за споживача послуг ЖЕКів — гарантія високої якості

По-перше, "рейди" міського голови з перевірками стали регулярними, що вже саме собою було позитивним моментом неочікуваності. Адже ніколи не вгадаєш, коли прийде мер. Відтак доводиться стежити за порядком постійно. По-друге, Сергій Надал, напевно, один з небагатьох міських очільників, котрий перевіряє кожне звернення, отримане під час "гарячих ліній" та телеефірів. Якщо обслуговуюча компанія не реагує на звернення громадян, то це може призвести до розірвання з нею угоди. Цей принцип очільник громади висловив у короткій фразі під час одних із зборів, присвячених роботі житлово-експлуатаційних підприємств: "Керівники обслуговуючих організацій зобов'язані щонайменше раз на рік проводити збори з мешканцями та звітувати про виконані роботи. Якщо мешканці не задоволені тим, як працює їхній ЖЕК, то вони в праві його змінити". Отже, не вмієш працювати — тебе звільнять і візьмуть когось більш кмітливішого. І таких випадків було вже чимало.

По-суті, міський голова створив систему конкуренції, запросивши простих тернополян моніторити роботу ЖЕКів і повідомляти про неякісно надані ними послуги. Було створено інститут громадських інспекторів. По-третє, міська влада на чолі з Сергієм Надалом вживала активних заходів для розбудови системи об'єднань співвласників будинків, де самі мешканці управляють своїм майном. Зокрема з ініціативи міського голови ОСББ звільнили від сплати земельного податку. Регулярно проводяться спільні наради міського голови з керівниками ОСББ, де у співпраці виробляються рекомендації, досягаються домовленості про більш тіснішу співпрацю з комунальними службами. Тобто, вживають заходів, котрі повинні покращити якість послуг для людей.

Врізка: Сергій Надал - один з небагатьох міських очільників, котрий перевіряє кожне звернення, отримане під час "гарячих ліній" та телеефірів

З першого липня 2016 року згідно із Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" навіть саме поняття ЖЕКу поступово зникатиме з нашого вжитку. З цього дня усі будинки повинні або створити власні ОСББ, або обрати собі керуючу компанію. Проте, як зазначив в одному з інтерв'ю Сергій Надал, міста України не готові до такої різкої зміни. Проблема навіть не у комунальних службах, а у малій поінформованості самих громадян. У першу чергу, бракує досвіду, інформації про те, як саме потрібно обирати обслуговуючу компанію, як її змінити, якщо послуги будуть незадовільними.

Врізка: У Тернополі навчатимуть управителів будинків

У Тернополі з ініціативи міського голови Сергія Надала планується проведення низки заходів з інформування населення. Зокрема у квітні запрацюють ресурсний центр для ОСББ, відкриється інформаційний пункт з питань енергоефективності. Будуть проводитися окремі навчально-інформаційні семінари, де людям розповідатимуть про те, які переваги має ОСББ, як обирати управителя будинком. Планується розпочати курси для самих управителів будинків. Адже не так просто, по-суті замінити функції начальника ЖЕКа в одній особі. Проте таким шляхом пройшли більшість країн Європи. Це сприяло суттєвому поліпшенню якості послуг. Люди оплачують лише за ті з них, які їм надали і не платять зайвого.

Для якісної підготовки до нового етапу реформи, за вказівкою міського голови, до першого травня цього року усі обслуговуючі структури повинні прозвітувати про виконані роботи, стан господарства, щоб будинки передавалися в управління людям у належному стані. Загалом же Сергій Надал закликає мешканців слідкувати за повідомленнями міської ради і активніше долучатися до інформаційних заходів. Бо основна гарантія якості послуг ЖКГ — це підзвітність виконавців і прозорість роботи, якої неможливо досягнути без активної участі самих тернополян.

Теги →

Розповсюдити

Використання матеріалів сайту дозволяється при умові посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на сайт t-v.te.ua.

Редакція газети «Тернопіль вечірній» (t-v.te.ua) може не розділяти точку зору авторів статей і відповідальності за зміст перепублікованих матеріалів не несе.