21 листопада в Тернополі відбувся семінар "Проблеми та досягнення в сфері аутизму в світі і Україні" в рамках регіонального туру Консула провідної європейської асоціації "Аутизм Європа" Інни Сергієнко. Захід організував КУТОР "Тернопільський обласнийцентр соціальної реабілітації дітей-інвалідів".
"Ми запросили Інну Сергієнко провести семінар в нашій області для того, щоб отримати комплексну інформацію. Її послухати охоче прийшли представники охорони здоров'я, педагоги, психологи, соціальні працівники. Донедавна наша область була єдиною в Україні, яка не мала обласного центра реабілітації інвалідів. Тепер ми починаємо будувати нову систему роботи з особливими дітьми", - говоритьдиректор Тернопільського обласного центру соціальної реабілітації дітей-інвалідів Наталія Турецька.
Консул "Аутизм Європа" Інна Сергієнко звернула особливу увагу на проблему адаптації дітей з аутизмом до реалій навколишнього світу - як інтегрувати таку дитину, вибрати для неї правильну активність, підібрати корисні заняття, підходи, перетворити ігри, творчість та спілкування на терапію. Говорили також про актуальні питання сфери - від ранньої діагностики розладу до залучення особливих дітей до навчального процесу.
Ще одним надбанням семінару став світовий досвід боротьби з проблемою аутизму, яким Консул поділилась зі слухачами. Таким чином, спеціалісти та батьки зі всієї Тернопільщини отримали змогу використати отримані знання в майбутньому для покращення ситуації з аутизмом в регіоні.
"Переваги міжнародних організацій в тому, що вони надають безцінну можливість обмінюватися досвідом, а функції Консула передати і поширити цю інформацію в своїй країні. Тому я намагаюся якомога доступніше донести до спеціалістів та батьків дітей з аутизмом дієві практики щодо адаптації дітей з аутизмом до навколишнього середовища, -говорить Консул "Аутизм Європа" Інна Сергієнко.- Це основа в роботі з такими дітками, оскільки їх потрібно вчити спочатку елементарного - бути уважними, вміти слухати, бути більш посидючими, реагувати на прохання - щоб в результаті вони могли навчатися читати, рахувати,спілкуватися з іншими".