Я є власником великої (145 кв.м.) квартири у м.Тернополі - і, відповідно, не маю пільг по податку на нерухоме майно. Однак, десь восени я цю квартиру хочу продати. А як бути з податком, який буде заплачений за цілий рік, чи можливо до продажу не платити?
Відповідає начальник відділу взаємодії із ЗМІ та громадськістю Тернопільської об'єднаної ДПІ Василь Ілліч Карпа:
Дійсно, Податковий кодекс передбачає ряд пільг по сплаті даного податку, які діють, також і для Вас. Зокрема, база оподаткування об'єкта житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи, зменшується для квартири - на 120 кв. метрів, а для житлового будинку - на 250 кв. метрів. Тобто, площа, більша за вказану, підлягає оподаткуванню за ставкою встановленою міською радою, а саме - 1 відсоток розміру мінімальної зарплати, встановленої на 1 січня податкового року. У 2013 році даний платіж складає 11 грн. 47 коп. (1147 грн. х 1%).
Обчислення суми податку проводиться податковим органом за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості, а податкове повідомлення - рішення про суму податку, що підлягає сплаті, та платіжні реквізити надсилаються платникам до 1 липня звітного року за встановленою формою. Податок необхідно сплатити впродовж 60 днів з дня вручення такого повідомлення - рішення.
Стосовно випадків, коли об'єкт нерухомості змінює власника. У разі переходу права власності на об'єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року, податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об'єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Податковий орган надсилає податкове повідомлення - рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності. При цьому, помилково чи надміру сплачені суми податку підлягають поверненню платнику, крім випадків наявності у нього податкового боргу.
Тепер, хочу зупинитись на своєчасності сплати. У разі, якщо узгоджена суму податку на нерухоме майно не сплачується протягом строків, визначених вище, платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми податку, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Крім цього, передбачено нарахування пені. Пеня нараховується на суму податкового боргу із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті .
То ж, раджу сплатити суму податку вчасно, як цього вимагає Кодекс, а не чекати продажу квартири.
Бізнес повинен привести касові апарати відповідно до законодавчих змін
З січня цього року для суб'єктів господарювання, які у своїй діяльності використовують реєстратори розрахункових операцій, змінено порядок подання звітності. Замість подання звітів на паперових носіях один раз на місяць, інформація про використання РРО має подаватись до податкових органів через Інтернет.
Тернопільська об'єднана ДПІ попереджає, що відповідальність за неподання звітності про використання РРО в електронному вигляді настає з 1 липня 2013 року. Тобто фактично для модернізації касової техніки залишилося півтора місяця.
Нагадуємо, що для суб'єктів підприємницької діяльності, аби виконати законодавчі вимоги, існує два шляхи. Перший - це придбати РРО нового покоління, а другий - допрацювати діючу касову техніку з приєднанням до неї відповідних модемів для передачі даних.
Тому, не зволікайте, звертайтесь до виробників зазначених РРО або центрів сервісного обслуговування з питань підключення зовнішніх модемів та доопрацювання внутрішнього програмного забезпечення РРО.
***
Нагадаємо, що Указом Президента України від 24.12.2012 №726/2012 утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом реорганізації Державної податкової служби України та Державної митної служби України, поклавши на Міністерство, що утворюється, функцію з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.