Вчора, 16 вересня, в Україні вступив у дію закон про заборону реклами тютюнових виборів, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів. Про це сьогодні на прес-конференції розповіла координатор національного проекту "Україна без тютюнового диму", ГО "Життя", Ганна Гопко, інформує кореспондент Вголосу.
Закон передбачає заборону будь-якої реклами і стимулювання продажів тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби.
"Згідно із законом, з вчорашнього дня рекламу тютюнових виробів, рекламу знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються тютюнові вироби, заборонено: на радіо і телебаченні, зокрема кабельному, супутниковому, IP-телебаченні, on-line-телебаченні, мобільному телебаченні, цифровому та ефірному телебаченні та інших засобах передачі сигналу. Реклама тютюну забороняється також у наукових, науково-популярних, навчальних, суспільно-політичних, довідкових, літературно-художніх виданнях, зокрема в усіх друкованих ЗМІ, на транспорті, зовнішня реклама, в місцях проведення масових заходів, в Інтернеті", - повідомила Гопко.
Порушення цього закону каратимуться штрафом від 20 до 50 тис.грн.
"Думаю, ви помітили, що великі супермаркети прибрали рекламу, ми не бачимо біля кіосків дівчат, які міняють сигарети на подарунки. Всі ці приманки залишаться в минулому. Адже за порушення цього закону доведеться сплатити чималий штраф - від 20 до 50 тис.грн.", - розповіла в.о. завідувача сектору контролю реклами та торгівлі на відстані Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Львівській області Мар'яна Блонар.
Проте за останній рік, як зазначила в.о. головного лікаря Львівського обласного центру здоров'я Вікторія Збіднякова, в Україні актуальна тенденція до зменшення кількості курців.
"З 4 сходинки рейтингу країн із найбільшою кількістю курців Україна цього річ перемістилась на 26. Загалом курцями в нашій країні є 25%", - каже Збіднякова.
Джерело: Вголос