Поступово Україна у всіх сферах наближається до розвинутих країн світу. Багато в чому сприяє цьому все ширше застосування у різних сферах нашої держави всесвітньої мережі Інтернет. Суттєво поліпшило якість обслуговування платників податків і значно економить їхній та фахівців фіскальних служб час подання податкової звітності в електронному вигляді. Про те, які воно має переваги для платників податків розповіла нашому кореспонденту начальник відділу електронних сервісів тазвітності Тернопільської ОДПІ Любов Воловоденко.
-Пані Любове, у чому полягають переваги подання податкової електронної звітності над паперовою?
-Такі переваги є суттєвими і їх чимало. Зокрема, платники економлять свій час, а також власні кошти на придбання бланків звітних документів; уникають черг при поданні звітності, оскільки достатньо її лише сформувати велектронному вигляді за допомогою спеціальних програм та передати через мережу Інтернет доподаткової; отримають гарантію автоматичної перевірки підготовлених документів на наявність арифметичних помилок та описок; суттєво скорочують терміни проведення перевірки щодо правомірності заявлених до відшкодування сум ПДВ та забезпечення своєчасного їхвідшкодування платнику податку; оперативне оновлення форматів документів (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при введенні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів).
-А чи можуть платники податків через електронний кабінет загальну картину про сплачені ними або ні податки?
-Вони можуть отримати інформацію щодо стану розрахунків стосовно сплати податків та заборгованості перед бюджетом (податковий орган щомісячно висилає повідомлення про наявну заборгованість перед бюджетом), а також підтвердження доставки звітності (податковий орган висилає квитанцію про отримання податкової декларації каналами телекомунікаційного зв'язку).
-Як відбувається електронізація податкової звітності у Тернополі та приміському районі, У якому вона стані?
-Можу сказати, що лише у січні, бо лютий ще триває, цього року прийнято 43186 документи податкової звітності та звітності щодо єдиного внеску (звітності стосовно ЄВ 15748 документів). Понад 70 % отриманої звітності прийняли засобами телекомунікаційного зв'язку, у тому числі 20,5% звикористанням Електронного кабінету платника.
-Для тих, хто досі ще не подає звітності в електронному вигляді розкажіть, як розпочати її застосовувати?
-Для подання звітності електронно на веб-порталі ДФС функціонує сервіс "Електронний кабінет платника". Аби почати ним користуватись потрібно зайти запосиланням cabinet.sfs.gov.ua та в приватній частині (особистому кабінеті) вибрати режим "Введення звітності", який надає користувачу можливість створити, редагувати, підписати танадіслати звітність до контролюючих органів.
-А куди можна звернутися з цього приводу, щоб отримати більш детальну фахову допомогу?
-У разі виникнення питань з приводу користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0-800-501-007. Також у Центрі обслуговування платників Тернопільської ОДПІ можна відвідати тренінги таотримати практичну допомогу щодо електронного заповнення звітності. Про те, коли вони відбуваються можна дізнатися з матеріалів Тернопільської ОДПІ, які публікуються у місцевій пресі - у тому числі в інтернет-виданні "Тернопіль вечірній", а також за телефоном для довідок: 43-46-10.
Оксана АНДУЩИШИН.