1. За 2013 рік до Тернопільського обласного територіального відділення АМКУ надійшло 106 заяв та подань про порушеннязаконодавства про захист економічноїконкуренції. Відділенням проведено 20 перевірок суб'єктів господарювання та органів державної влади, органів місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю.
За результатами розгляду заяв, проведених перевірок та за власною ініціативою Відділенням припинено 157 порушень, із них 84 за результатами розгляду справ та 73 порушення за результатами виконання наданих рекомендацій.
У 2013 році за порушення конкуренційного законодавства на відповідачів накладено штрафів на суму 1095,132 тис.грн. Порушниками сплачено до державного бюджету 837,992 тис.грн. Економічний ефект від припинених порушень законодавства про захист економічної конкуренції за 2013 рік склав понад 600799,75 тис.грн.
За звітний період територіальним відділенням опрацьовано 36 нормативних актів органів місцевого самоврядування. До 13 з них надано зауваження та пропозиції.
Відділенням у 2013 році проведено "День відкритих дверей з питань захисту конкуренції" з обговорення проблемних питань розвитку і захисту конкуренції в Тернопільській області.
Також, головою Тернопільського територіального відділення АМКУ Курницьким І.І.у дев'яти районах області особисто проведено "День відкритих дверей з питань захисту конкуренції".
Для інформування тернополян про роботу по захисту та розвитку конкуренції Відділенням налагоджено конструктивну співпрацю з засобами масової інформації області. За 2013 рік Відділенням проведено у засобах масової інформації 453 заходи інформування громадськості у вигляді інтерв'ю, виступів, круглих столів, дискусій.
2. Приклади окремих виявлених та припинених порушень конкуренційного законодавства.
- До територіального відділення надійшло звернення Прокуратури Тернопільської області про розгляд звернення депутата Тернопільської обласної ради щодо можливих ознак порушень конкуренційного законодавства з боку суб'єктів господарювання під час участі 29 жовтня 2013 року у конкурсі на право оренди комунального майна. За результатами дослідження, збору та аналізу доказів у справі виявлено, що учасники конкурсу - ПП "Ритуальна служба "Реквієм" та ПП "Інтерсвіт" узгодили між собою умови участі у конкурсі. Зібраними доказами доведено, що у розумінні статті 1 Закону України "Про захист економічної конкуренції" ПП "Інтерсвіт" та ПП "Ритуальна служба "Реквієм" пов'язані відносинами контролю, зокрема директор ПП "Інтерсвіт" обіймає також посаду Генерального директора ПП "Ритуальна служба "Реквієм". Узгодивши свої дії під час підготовки та участі у конкурсі ПП "Ритуальна служба "Реквієм" та ПП "Інтерсвіт" замінили ризик, що породжує конкуренція, на координацію своєї поведінки.
Дії ПП "Ритуальна служба "Реквієм" та ПП "Інтерсвіт" є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції передбаченим пунктом 1 статті 50 та пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результату конкурсу.
Враховуючи викладене, адміністративною колегією територіального відділення визнано, що приватне підприємство "Ритуальна служба "Реквієм" та приватне підприємство "Інтерсвіт", узгодивши свою поведінку під час підготовки та участі у конкурсі з надання в оренду майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Тернопільської області, який проводився Тернопільською обласною радою 29 жовтня 2013 року, вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результату конкурсу. На приватне підприємство "Ритуальна служба "Реквієм" та на приватне підприємство "Інтерсвіт" накладено штрафи;
- Територіальним відділенням, в ході дослідження ринку надання платних послуг медичними закладами області, надавались запити установам охорони здоров'я, зокрема, і Чортківській центральній комунальній районній лікарні (надалі -Лікарня), щодо її діяльності на вказаному ринку в частині дотримання вимог законодавства про захист економічної конкуренції у 2012 році та І півріччі 2013 року.
Лікарня є єдиним закладом, який проводить платні медичні огляди та надає необхідні замовнику довідки (сертифікати), зокрема "Медичні довідки щодо придатності до керування транспортним засобом", "Сертифікати про проходження профілактичного наркологічного огляду", "Довідки про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду", "Довідки для отримання дозволу (ліцензії) на об'єкт дозвільної системи" тощо, у Чортківському районі. Лікарнею самостійно проведено розрахунок вартості кожної послуги.
При наданні послуги медичного огляду для отримання "Медичної довідки щодо придатності до керування транспортним засобом" Лікарня включала і необхідність психіатричного огляду з видачею платної "Довідки про проходження попереднього (періодичного) психіатричного огляду", що не є обґрунтованим. Відповідно до Положення про медичний огляд, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства внутрішніх справ України від 31.01.2013 р. №65/80, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.02.2013 за № 308/22840, кандидатам у водії та водіям для проходження медогляду потрібні тільки дані щодо їх перебування на психіатричному обліку за місцем проживання, а не обов'язковий профілактичний психіатричний огляд.
Крім того, до розрахунку вартості послуги на проведення медичного огляду для отримання дозволу на право носіння зброї, Лікарнею необґрунтовано включено заробітну плату лікаря-хірурга, що не передбачено нормативними документами та призводить до завищення вартості вказаної послуги. Такі дії Лікарні є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції. Лікарнею порушення припинені та приведено діяльність у відповідність до вимог законодавства. На порушника накладено штраф, який сплачено до державного бюджету. Економічний ефект від припинення даного порушення склав 30 445 грн.
Загалом, відділенням розглянуто 7 аналогічних справ по лікарняних закладах області , в результаті яких, на порушників накладено штрафних санкцій у загальному розмірі 23 тис.грн. Економічний ефект від припинених порушень склав 203,073 тис.грн.
3.На 2014 рік для Антимонопольного комітету України пріоритетним напрямом діяльності залишається запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції на ринках підключення об'єктів будівництва, в тому числі об'єктів житлового будівництва, до інженерних мереж електро-, газо-, тепло-, водопостачання та водовідведення і надання комунальних послуг; збору, вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів; супутніх послуг при наданні адміністративних послуг; ритуальних послуг; реалізації лікарських засобів тощо.
4. Територіальне відділення відкрите для спілкування та в установленому порядку приймає та розглядає заяви, скарги і звернення як громадян, так і суб'єктів господарювання, установ, організацій тощо.
У світі існує така практика: 99,9 відсотка порушень конкуренційного законодавства розслідуються саме за зверненнями (скаргами) громадян і компаній-конкурентів. На жаль, в Україні до цього ще далеко. Однак, усі виявлені факти зловживання суб'єктами господарювання монопольним становищем та факти недобросовісної конкуренції суворо каратимуться. Щоби про них якомога раніше дізнавалися, для звернення громадян щодо порушень законодавства про захист економічної конкуренції у Тернопільському обласному територіальному відділенні Антимонопольного комітету України відкрито постійно діючі пряма та "гаряча"телефонні лінії:23-62-35, 52-14-37, 25-24-61, 52-29-42.
Теги → антимонопольний комітет звіт прес-реліз Тернопіль укрнет