Особливості роботи Тернопільської об'єднаної ДПІ в період реорганізації стали центральною темою телефонного сеансу „гаряча” лінія. Адже цього разу на запитання додзвонювачів відповідала перший заступник начальника Світлана Федорівна Гудима. Відтак тернополяни мали можливість почути відповіді на свої запитання з перших вуст, а тому бажаючих поспілкуватися було чимало. Вашій увазі пропонуємо найактуальніші запитання-відповіді прямого зв'язку.
- Світлано Федорівно, як зміниться робота податківців зі створенням нового відомства - Міністерства доходів і зборів?
- Для початку вважаю за доцільне зазначити, що утворення такого відомства, як Міністерство доходів і зборів України продиктоване часом. Це черговий кроком до реалізації прагнення розвивати податкову політику відповідно до європейських тенденцій. Передбачається концентрувати всі функції, пов'язані з адмініструванням податкових та митних платежів, у рамках єдиної структури. До речі, такий шлях обрали багато провідних країн, зокрема Великобританія, Данія, Латвія тощо. Отож, сьогодні у складі центральних органів виконавчої влади є відомство, яке несе на собі всю повноту відповідальності за наповнення державного бюджету і є повноцінним регулятором інвестиційного клімату та умов ведення бізнесу з точки зору повноважень та компетенції.
Що стосується діяльності територіальних органів Міндоходів, то наші пріоритети залишаються незмінними - орієнтація на сервіс, зменшення податкового тиску, відмова від безпідставного втручання у діяльність підприємців, лібералізація правил та умов ведення бізнесу в Україні. Незмінним залишається і наше розуміння суті податкового сервісу: мінімізація документообігу; простота та зручність процедур реєстрації, сплати податків, звітування; запровадження новітніх технологій, які дозволяють обслуговувати платників дистанційно; зменшення часу на адміністрування платежів та інші формальності.
- А які переваги для самих платників податків від створення нового відомства?
- Насамперед хотіла б наголосити, що зі створенням Міндоходів вітчизняні підприємці та іноземні інвестори отримали єдиного адресата, який від імені держави відповідає за створення рівної конкуренції, поміркованого оподаткування, якісний сервіс в адмініструванні обов'язкових платежів. Сподіваємось, що наявність єдиного центру управління зробить процес прийняття рішень швидким та ефективним, і держава встигатиме реагувати на стрімкі зміни економічної кон'юнктури, актуальні тенденції, нагальні потреби платників.
Від створення нового відомства платники отримають такі переваги: спрощення процедур отримання адміністративних послуг, підвищення якості, комплексність податкового та митного сервісу, скорочення часу на обслуговування в державних органах тощо. Адже Міністерство доходів і зборів прагне до того, аби перетворитися на позбавлене бюрократії, працездатне, доброзичливе до платника та безжальне до шахрая відомство сучасного зразка.
- Наше підприємство планує стати платником податку на додану вартість, тому хотіли б почути, яка сьогодні ситуація із поверненням даного платежу?
- Будемо раді вітати вас серед платників ПДВ. То ж відповідаючи на ваше питання звернуся до цифр, а висновок ви вже робіть самі. Протягом січня-квітня цього року платники податків заявили до відшкодування на рахунок майже 17,4 млн. грн., з них у квітні - 6,5 млн. грн. Із врахуванням попередніх періодів, на розрахункові рахунки платників відшкодовано з бюджету майже 27,8 млн. грн., з них у квітні - 6,8 млн. грн. На мою думку, питання своєчасності відшкодування податку на додану вартість на сьогодні вже не піддається критиці з боку платників податків, оскільки тепер тут не місце зловживанням.
- Наскільки активно тернопільські платники користуються таким сервісом, як повернення ПДВ в автоматичному режимі?
- Можливістю повернути податок на додану вартість в автоматичному режимі скористалися лише два суб'єкти господарювання. Їм відшкодовано 1,3 млн. грн. податку на додану вартість, з яких 644,7 тис. грн. у квітні. Сервісом автоматичного відшкодування ПДВ користуються лише підприємства реального сектору економіки, які відповідають усім визначеним у Податкового кодексу критеріям. Їх бездоганна з точки зору сплати податків ділова репутація та соціальні гарантії для працівників - обов'язкові умови господарської діяльності.. Основна причина, яка стоїть на заваді автомат-ПДВ для тернопільських платників, - критерій щодо дотримання розміру заробітної плати найманим працівникам. Передбачено, що середня заробітна плата повинна перевищувати мінімальну не менше, ніж у два з половиною рази у кожному з останніх чотирьох звітних податкових періодів (кварталів). На жаль, значна кількість підприємств цього не дотримуються.
- Відомо, щодо 1 липня потрібно оновити касову техніку - вона повинна працювати з електронною стрічкою. Яке покарання чекає тих, хто зігнорує вимоги Закону?
- Ми вважаємо, що наші клієнти працюють чесно і є законослухняними та розуміють, що потрібно іти в ногу з часом. Адже, незважаючи на те, що вимога використовувати електронну касову стрічку введена з 1 січня 2013 року, законодавці передбачили щоб цей процес був не таким болючим: підприємцям надано півроку на адаптацію до новації. До середини 2013 року штрафів і санкцій за помилки при впровадженні нової технології не буде.
Однак, хочу наголосити, що надалі до порушників передбачено застосування фінансових санкцій в розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - а це 170 грн. за кожне неподання звітності. Проте, сподіваємося що до 1 липня усі встигнуть виконати вимоги Закону.
Теги → Гудима Світлана податкова Тернопіль укрнет