Нову мережу громадського транспорту презентували у Тернополі.
Вступить вона в дію у 2016 році після проведення конкурсу серед перевізників. Зміни стосуватимуться як автобусних, так і тролейбусних маршрутів.
Ігор Мединський, начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку міської ради: "Перший маршрут буде курсувати з вулиці Карпенка через вулиці Миру, Дружби, через греблю, вулиці Острозького, Шептицького, Живова. Далі по вулиці Острозького, з поворотом біля технічного університету - і по маршруту, як раніше курсував".
Наразі триває будівництво тролейбусної лінії на вулицях Протасевича і Довженка. Запустити її планують до 20 жовтня. Новою лінією поїдуть тролейбуси за новим маршрутом - №4. Фактично це буде відновлення колишнього маршруту, що працював до 2010 року, але із залученням нової ділянки.
Ігор Мединський, начальник управління транспорту, комунікацій та зв'язку міської ради: "З вулиці Живова, тобто від ринку через вулицю Острозького, вулицю Гоголя до залізничного вокзалу, з залізничного вокзалу по вулиці Шота Руставелі, по проспекту Злуки з поворотом направо на вулицю 15 квітня, через Збаразький поворот, по вулиці Протасевича, з поворотом на вулицю Довженка, повертатиме на Лесі Українки, по вулиці Слівенській по проспекту Степана Бандери, по вулиці Острозького, Шептицького на ринок".
Маршрутна мережа планувалася так, щоб збалансувати потік автобусів і тролейбусів, кажуть фахівці. Ці види громацького транспорту не повинні конкурували між собою, а доповнювати один одного.
Віталій Мазур , доцент кафедри САПР НУ "Львівська політехніка": "По-перше, вони забезпечують перевезення пасажирів у тих районах, де немає електротранспорту. По-друге, вони забезпечують перевезення пасажирів віддалених і не дуже заселених мікрорайонах з низькими інтенсивностями пасажирських потоків. І по-третє, в піковий період пасажирських перевезень електротранспорт із такою кількістю пасажирів не справиться".
Інші тролейбусні напрямки не змінювали. По-іншому поїдуть деякі автобуси. Зокрема, 5-й маршрут курсуватиме до села Острів постійно. 8-й, 18-й та 31-й маршрути більше не їхатимуть до залізобетонного заводу, а повертатимуть у Великій Березовиці відразу на вулицю Енергетичну. Натомість автобусні маршрути №1 та №1А ліквідують, адже за їх напрямками, як і раніше, курсуватиме перший тролейбус.
Проте не всім такі запропоновані зміни подобаються. Зокрема, в експертів запитання є до тролейбусного маршруту №1.
Антон Марчевський, керівник спільнот у соцмережах "Транспорт Тернополя": "Вийде так якщо людина живе на вулиці Карпенка вона потрапить на центральний ринок, а назад тим тролейбусом не потрапить. Є 5-й тролейбус, але він доїжджає тільки до вулиці Миру. Вийде так, що вулиця Живова буде перевантажена тролейбусами. Там буде їхати 1, 3, 4, 5, 8 і 9 маршрути. Тобто шість маршрутів буде їхати через вулицю Живова".
У 2016 році планують збудувати нові тролейбусні лінії - по вулиці Текстильній, в напрямку від авторемзаводу, попри Митницю та "Подоляни" до мікрорайону "Аляска", а також в обох напрямках по вулиці Бродівській.
Свої пропозиції побажання звернення тернополяни можуть вносити на сайті міської ради.