Четвертою за фінансовою потужністю складовою доходів місцевої скарбниці є плата за землю. Протягом першого півріччя 2015 року землекористувачі Тернополя та району спрямували до казни 33, 3 млн. грн. за використання головного багатства держави, що на8,8млн. грн. більше аналогічного періоду минулого року.
Також зазначимо, що сільські, селищні і міські ради у межах повноважень та з урахуванням граничних розмірів ставок встановлюють своїми рішеннями місцеві податки і збори, які є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад.
Оскільки плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, місцеві ради на виконання вимог чинного законодавства повинні прийняти рішення про встановлення податку на майно в частині плати за землю і, зокрема визначити ставки земельного податку та перелік пільг зі сплати податку. Таке рішення оприлюднюється до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів. Так, до 15 липня 2015 року маю бути оприлюднені ставкина2016 рік.
У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів на 2016 рік, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Податкового кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок, а плата за землю справляється із застосуванням ставок, які діють до 31 грудня 2015 року.
Відділ комунікацій Тернопільської об'єднаної ДПІ
ГУ ДФС у Тернопільській області